Vartotojai dabar žinos, kuri kavinė – urvas, o kurioje verta apsilankyti

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktorius drauge su Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidente pristatė pradedamą įgyvendinti viešojo maitinimo įmonių higienos būklės vertinimo projektą. Numatyta, kad pirmajame projekto etape dalyvaus per 4 tūkstančius šalies restoranų, kavinių ir užkandinių. Planinių patikrinimų metu šiose viešojo maitinimo įstaigose inspektoriai, užpildydami patikrinimo klausimynus, tuo pačiu suves duomenis į informacinę maisto kontrolės sistemą, kuri priskirs įmonei vieną iš penkių higienos būklės įvertinimo balų.

„Idėja sukurti tokią vertinimo sistemą kilo iš poreikio skatinti atsakingo ir sąžiningo verslo plėtrą, ugdyti viešojo maitinimo kultūrą šalyje bei suteikti vartotojams galimybę sužinoti ir atsižvelgti į objektyvius valstybinės kontrolės duomenis renkantis restoraną ar kavinę. Kitaip sakant, siekiame suteikti galimybę restoranų, kavinių ir užkandinių lankytojams inspektorių akimis „pažvelgti“ į šių įstaigų virtuves. Tuo pačiu stengėmės neužkrauti papildomos naštos verslui, todėl kuriant taisykles ir vertinimo kriterijus, glaudžiai bendradarbiavome su Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija, vertinome ir stengėmės atsižvelgti į verslo išsakytas pastabas ir nuomonę“, – sakė Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktorius Jonas Milius. Pastarųjų metų vartotojų skundų analizės duomenys rodo, kad kas ketvirtas į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą besikreipiantis vartotojas būna nepatenkintas viešojo maitinimo įmonių higiena, skundžiasi atšalusiais patiekalais, įtartinu jų skoniu, kokybe, šviežumu, porcijų dydžiu.

Viešojo maitinimo įmonės atitikties higienos reikalavimams vertinimas

Įmonių vertinimo kriterijai:

Bendra higienos būklė, savikontrolės sistemos įgyvendinimas, technologijos, įranga, produktai, personalas, atsekamumo užtikrinimas, pagrįstų skundų skaičius, veiklos sustabdymo atvejų skaičius.

Įmonės higienos būklės vertinimas balais:

1 balas – nepatenkinama higienos būklė;

2 balai – patenkinama higienos būklė;

3 balai – vidutinė higienos būklė;

4 balai – gera higienos būklė;

5 balai – puiki higienos būklė.

Įmonės higienos būklės vertinimą balais galite rasti ČIA

Vertinimo sistemos nauda vartotojui:

„Nematomas“ virtuvės vaizdas pateiktas suteikiant balą, pasirinkti kavinę, restoraną pagal geriausius vertinimo sistemos balus, didesnė galimybė gauti skanų ir kokybišką patiekalą, pavalgyti ir nesusirgti.

Vertinimo sistemos nauda verslui: papildoma reklama, sąžiningo verslo skatinimas, didesnis vartotojų pasitikėjimas, geri įspūdžiai apie Lietuvą turistų ir šalies svečių, pasirinkusių ir apsilankiusių gerai įvertintose viešojo maitinimo įstaigose.

Kategorija: Vartojimo paslaugos | Žymės: , , , ,

Komentarai (2)

  1. PoP:

    gerai būtų, kad vartotojai galėtų savo įvertinimą už aptarnavimą suteikinėti!!!

    • Jurkešas:

      Pritariu, kad tai bus į naudą visiems. Palaipsniui gal bus galima įtraukti ir vartotojų dalyvavimą vertinime, bet tai ne iš karto.

      Taip galetu vertinti tik aukstos kultūros šalis( mums dar labai toli, jei imi ir paskaitai internetinius komentarus, čia mūsų tautiečiai atrodo nepralenkiami vienas kito pažeminimais ir pan.), turi būti atsakingai rašomi vertinimo žodžiai.

      Yra ir gerų pavyzdžių pasaulyje, galima semtis jų patirties, pvz., pasaulyje geriausiai vertinamas viešbučių pardavimo portalas http://www.booking.com, kur klientai po apsilankymo viešbutyje pakviečiami pateikti savo nuomonę apie suteiktą paslaugą ir viešbutį. Visi atsiliepimai pateikiami viešai.

Rašyti komentarą PoP

Galite naudoti šias XHTML žymes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>