Siuntos pradingsta, užsiguli ir pasiklysta. Kaltas paštas ar muitinė?

„Siunčiausi siuntinį iš Kinijos (vertė apie 65Lt), siuntinys į Vilnių atkeliavo labai greitai – per 7 dienas, tačiau Pašto skirstymo departamente  pragulėjo 2,5 mėnesio. Skambinau įvairiausiais numeriais, kokius tik radau internete, tačiau nei karto nebuvo atsiliepta. Galiausiai, įvedus registruoto siuntinio kodą post.lt, ėmė rodyti, kad toks kodas neegzistuoja. Siuntinys tiesiog dingo Pašto skirstymo departamente ir nepasirodė iki šiol, tik po pusmečio. Absurdas, nes jau ne pirmas kartas, kai dingsta ir registruoti siuntiniai, o ką jau kalbėti apie neregistruotus. Ir dingsta ne kažkur pakėlėje ar pašte, o būtent muitinėje“, – nevartok.lt pasakojo Justė.

Justė klausia, kas gi vis dėl to vyksta su tais siuntiniais? Klausiame ir mes, kokia yra siuntų kontrolė?

„Kaip visada, kad galėtume atsakyti konkrečiai į šią situaciją, mums reikia žinoti siuntos numerį. Jei kalbant bendrai, tai Lietuvos paštas, kaip muitinės tarpininkas, yra įgaliotas muitinei deklaruoti siuntas, atkeliavusias iš trečiųjų šalių. Kad muitinė galėtų tinkamai patikrinti siuntą ir, jei reikia, paskaičiuoti muito, PVM ar kitus mokesčius, reikalingi duomenys apie siuntą – siuntoje siunčiamų daiktų kaina, užsakymo / siuntos numeris, siuntimo / transportavimo išlaidos ir t.t.

Jei šie duomenys nėra pateikti prie siuntos, tada Lietuvos pašto deklarantai kreipiasi į siuntos gavėją su prašymu pateikti reikalingą informaciją. Jei siuntos gavėjas iš pirmo karto pateikia ne visą informaciją, deklarantai pakartotinai kreipiasi dėl reikalingų duomenų pateikimo. Kai Lietuvos pašto deklarantai turi visą reikalingą informaciją apie siuntą, tada ją pateikia deklaruoti muitinei.

Kiek ilgai užtruks siuntos išmuitinimo procedūra daugeliu atveju priklauso nuo siuntos gavėjo – kaip greitai ir tiksliai jis pateikia informaciją. Jei siuntos gavėjas iškart pateikia visą reikiamą informaciją, siunta išmuitinama ir perduodama paštui per 1-3 dienas. Kartais pasitaiko, kad siunta sulaikyta muitinėje guli ir kelias savaites ar net mėnesį. Kad siuntos būtų išmuitinamos kuo greičiau, nuo parėjusių metų pateikti siuntos duomenis galima per Lietuvos pašto internetinę svetainę www.post.lt. Tokiu būdu deklaruojamų siuntų skaičius išaugo 30 proc., o siuntų išsiuntimo į paštus laikas sutrumpėjo nuo poros dienų iki 12 valandų.

Kokiais atvejai taikomi muito ir kiti mokesčiai, informaciją galite rasti muitinės internetinėje svetainėje http://cust.lt/web/guest/verslui/pastosiuntos/gabenimas„, – nevartok.lt aiškino Lietuvos pašto atstovė spaudai Aurelija Jonušaitė.

Kategorija: Vartojimo paslaugos | Žymės: , , , ,

Komentarai (11)

  1. Ramunė:

    … Man juoką kelią tokie sakiniai „Skambinau įvairiausiais numeriais, kokius tik radau internete, tačiau nei karto nebuvo atsiliepta.“… Kam tokias nesamones kalbėti 🙂 Kai skambini kur reikia – ten ir prisiskambini. Tokia jaučiatės susireikšminusi, kad visas Lietuvos paštas nusistatęs prieš Jus ir nekelia ragelio specialiai turbūt, ane? 🙂 😀

    • Rimas:

      Na kiek teko skambint i siuntu paskirstymo departamenta tai visus kartus nekele ragelio arba atmesdavo skambuti o vienasyk pakele ir tiesiog padejo nes matyt tikrai nusibodau

    • Buvęs Klientas:

      „Skambinau įvairiausiais numeriais“ labai gerai atspindi situaciją. Turėdamas siuntinio kodą „sekimo sistemoje“ matai, kad siuntinys jau atvykęs, bet negauni informacijos apie tarnybą, turinčią pristatyti tavo siuntinį. Kurjeriai ten parašo, kad gavėjo nerado namie, bet gavėjo pašto dėžutėje nepalieka jokio raštelio. Apie gavėjo ir siuntėjo telefono numerius ar el. p. adresus pašto tarnyba nieko nenori žinoti. Kuo blogiau teikiama paslauga, tuo daugiau mes sumokame. Pvz. iki 10 kg siuntinio siuntimas – apie 22 €, tarptrautinė pasiklydusio siuntinio paieška dar virš 4 €, Nepristatyto ir po poros mėnesių grąžinto siuntinio atsiėmimas dar 12 €. Mat tokios pašto vidinės taisyklės. Ar vis dar juokinga?

  2. as:

    radunoj stringa, o dokumentus praso pateikti, kai jau pradedi pats siuntinio ieskot.Bet cia jau norma, palyginus su visais kt dalykais LT 🙂

  3. juozas:

    vage ten tas siuntas,lupa pinigus uz bet ka,vagiu irsta sovietmecio palikimas,kur ministru akys ziuri,matomai geras atkatas krenta,kad uzmerke akis,jusu pavogtomis prekemis prekeuja gariunuose,taip man vienas veikejas nupasakojo kai vaisinomes brenduku,tipo dirba jis tam rodunios paste,dauk ydomiu dalykeliu nupasakojo.vage nuo eilinio iki sefo,sefui kaulai su mesa,o muzikam tik kauliukai,ir visi laimingi uz mano ir jusu pinigelius.

  4. Senai senai, kol vaikai dar mažoki buvo, iš JAV ateidavo laiškeliai su sveikinimų atvirutėmis, po dolerį vieną kitą. Po Lietuvos nepriklausomybės paskelbimo tokie laiškeliai nebe pasiekia musų, nesvarbu registruoti jie ar ne. Jau senai niekas nebededa doleriukų, bet laiškai nebe pasiekia. Iškvietimą vizai į JAV buvo siųsta tris kartus, kol pasiekė adresatą. Butų nepasiekusi ir trečią kartą, bet amerikiečiai sukėlė ant kojų JAV ambasadą Lietuvoje, o ši policiją, laiškas apskaręs pasirodė…
    JAV paštas apie Lietuvos paštą neigiamai atsiliepia ir jokios atsakomybės, draudimo nebeneša ir nebe priima. Jei laiškas pasiekė Lietuvos teritoriją, neikieno daugiau nebedomina ir toliau jokios informacijos nesulauksi.
    Dėl nekokybiškų paslaugų jau kokį penkmetį laiškų nebesiuntinėjame.
    Siuntiniai tiek į JAV, tiek į Lietuvą pasiekia adresatus tvarkingai. Būna kuriozų su muitine, bet reikia atidžiai sekti Lietuvos muitinės poįstatyminius aktus ir prašyti amerikiečių nesiusti smulkmeniškų dovanėlių. Tarkim pernai atsiuntė už tris dolerius nupirkę tualetinį vandenį 70 ml buteliuką. Lietuvos muitininkai įvertino tai 121 Lt kartu su deklaravimo išlaidomis. Kvaila, bet teisybės nerasi, dabar bet kokius pirkinius siunčia su kasos kvitais, nulinė kaina ar du – trys doleriai, vis tiek deda. Lietuviams sunku įsivaizduoti, kad didžiulės parduotuvės, tokios kaip „TOP SECRET“ ir kitos nemažai prekių parduoda su didžiulėmis nuolaidomis. Prekyba JAV yra iš viso įdomi. Pirkėjas gali pateikti įvairius nuolaidų kuponus, kurie yra sumuojami. Jei pateiki parduotuvės ir papildomai gamintojo kuponus, kartais net uždirbi pirkdamas prekę. Gauni veltui prekę plius dar trejų – penkių dolerių kuponą (tai jau tavo uždarbis).
    Prekės sezonui baigiantis nukainuojamos iki 80-95%, todėl jos kainuoja super pigiai net lietuviui.
    Svajonių šalies JAV kainodara Lietuvai dar kokį penkiasdešimt metų negresia, Lietuvos verslininkų gobšumui ribų nėra, jie iš paskutinio niekniekio pasiruošę kuo daugiau nugręžti. Užsienyje pasidarę sanitarais šluoja nupigintas prekes ir brangiai pardavinėja Lietuvoje. Aišku, tai teisėta ir lietuviška. Tai tęsis tol, kol pašto paslaugos bus labai brangios ir internetu dauguma užsienio prekeivių į Lietuvą prekių nesiunčia. Nesuprantama, kaip amerikos paštas už penkis dolerius siuntas iki 18kg (40p) pristato JAV gavėjui į kambarį, Lietuvoje už tokius pinigus prekę turi eiti pasiimti į centrinį paštą (ne į artimiausią paštą, nes ten nėra laiškininkų). Absurdas, ar ne.

  5. Na kaip čia pasakius… dėl siuntos dingimo gali būti daug kas kaltas. Tiek tas pats kurjeris, tiek paštas ar net ta pati muitinė.

  6. Taip, dėl dingusios siuntos priežastys gali būti patys įvairiausios, bet juk taip nemalonu, kai taip nutinka. Man labai patinka, kad yra siuntų paieška, taip lengviau atsekti būna tokiais atvejais, kurioje vietoje užstrigo siunta. Tokia pagalba esu atradusi dingusią siuntą.

  7. Moni:

    Pirma kart is jav uzsakinejau ir dingo siu toa vilniaus psd.

  8. As:

    siunciau siuntini is UK i Lt per parcelforce ir jis man kazkur pastriges.Skambinau i LT pasta jie sako kad ju sistemoje jo nera.Gal kas buvote susidure su tokia problema,?

  9. Jau verciau siusti registruotas siuntas, ar is viso per siuntas gabenancias imones turincias siuntu sekimo sistemas, nei neregistruotu pastu. Bus greiciau ir patikimiau

Rašyti komentarą

Galite naudoti šias XHTML žymes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>