Stalo vanduo kainų etiketėse virsdavo mineralizuotu

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba informuoja, kad prekybos įmonėse stalo vandens kainų etiketėse nurodytas produkto pavadinimas turi atitikti nurodytą ant jo pakuotės ir neklaidinti vartotojų.

Kainų etiketėse nurodant stalo vandenį ypač nevartotinos sąvokos „mineralizuotas geriamasis vanduo“, „mineralinis vanduo“. Ši nuostata išdėstyta Europos Komisijos nuomonėje, pateiktoje Lietuvos standartizacijos departamentui: „<…>gėrimai, pagaminti iš natūralaus mineralinio vandens arba šaltinio vandens, pridedant jų į geriamąjį vandenį arba pridedant į juos kitų sudedamųjų dalių, pavyzdžiui, kvapiųjų medžiagų, negali būti ženklinami tokiais prekės pavadinimais kaip „mineralizuotas geriamasis vanduo“, „aromatizuotas mineralizuotas geriamasis vanduo“, „aromatizuotas mineralinis vanduo“, arba „aromatizuotas šaltinio vanduo“.

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba patikrino, ar pardavėjai tinkamai nurodo stalo vandens pavadinimą kainų etiketėje. Planinių patikrinimų ir patikrinimų pagal skundus metu buvo patikrintos 185 prekybos įmones, šių patikrinimų rezultatai parodė, kad  stalo vandens pavadinimus kainų etiketėse netinkamai nurodydavo 38 prekybos įmonės (21 %). Daugiausiai tikrinti didieji prekybos tinklai – MAXIMA, RIMI, IKI, NORFA bei mažesnės prekybos įmonės. Visuose iš jų rasta pažeidimų.

Patikrinimų metu nustatyta, kad pateikiamas kainų etiketėse stalo vandens pavadinimas (pvz.: „mineralizuotas geriamasis vanduo“, „mineralizuotas vanduo“, „min. vanduo“, „mineralinis vanduo“) neatitinka prekės pavadinimo, nurodyto prekės etiketėje ir gali klaidinti vartotoją dėl maisto produkto charakteristikų, ypač jo prigimties, sudėties, pagaminimo būdo ir maisto produktui priskirtų savybių, kurių jis iš tikrųjų neturi.

„Patikrinimų metu buvo nustatyti nežymus pažeidimai dėl kainų etiketėse nurodytų stalo vandens pavadinimų su ant pakuotės nurodytais, taip pat buvo pažymėta, kad etiketėse pateikta informacija žodžių trumpiniais gali klaidinti. Pagal VMTV nurodymus operatyviai peržiūrėjome

pavadinimus, atlikome korekcijas ir atnaujinome kainų etiketes. Už visą informaciją, kuri  privalo būti pateikta etiketėje atsakingas gamintojas. Kartais, kuomet gamintojas atnaujina gaminį, tačiau apie tai nepraneša mums, gali atsirasti informacijos, pateikiamos kainų etiketėse ir ant pačios pakuotės, skirtumų“, – nevartok.lt sakė MAXIMA atstovė spaudai Olga Malaškevičienė.

RIMI atstovai nesugebėjo prisiminti VMVT užfiksuotų pažeidimų: „na kol kas nerandu, kad kokie nors klaidinantys atvejai del vandens ženklinimo mūsų tinkle butu uzfiksuoti. Jei bus kokios nors konkretesnes info – mielai atsakysiu!“, – nevartok.lt informavo RIMI viešųjų ryšių vadovė Raminta Stanaitytė-Česnulienė.

IKI ir NORFOS prekybos tinklų atstovai apskritai nepanoro paaiškinti situacijos dėl vartotojų klaidinimo.

Visoms prekybos įmonėms, kuriose buvo nustatyti produktų ženklinimo pažeidimai, nurodyta pakeisti kainų etiketes, paskirtos baudos. Daugeliu atvejų prekybos įmonės pažeidimus pašalino dar patikrinimų metu.

Kategorija: Maisto produktai | Žymės: , ,

Komentarai (1)

  1. irena:

    parasykit pazeidejus mes nepirksim ju vandens.is ciaupo kalketas vanduo bega.as perku druskininku rasa negazuota.nezinau gal is ciaupo pripilta.mes nieko nezinom

Rašyti komentarą

Galite naudoti šias XHTML žymes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>