Jei maistas neskanus, prastai atrodo ar su kvapu – nė cento už jį!

„Kokias teises turi klientas? Kaip elgtis, jei maistas ne tiesiog neskanus, bet iš tiesų nekokybiškas, pavyzdžiui, jis pervirtas/sudegintas, pusžalis/nepakankamai iškeptas, turi sugedusio maisto kvapą, yra netinkamos/neįprastos spalvos/konsistencijos ir pan. Kokio atsisakyti valgyti, į ką atkreipti dėmesį, kad neapsinuodytų? Kaip kavinė turi užtikrinti, kad tinkamai laiko produktus ir teisingai technologiškai gamina? Ar turi klientas teisę grąžinti patiekalą, kurį jau paragavo, dalį jo suvalgė? Ar turiu teisę nemokėti už nekokybišką patiekalą?

Kaip elgtis tuo atveju, jei patiekta patiekalo porcija labai maža arba tiesiog labai skurdi, kai tuo tarpu meniu/reklaminėje jo nuotraukoje sudaromas įspūdis, kad patiekalas bus didelis, įdaro/garnyro/kt. bus gausu ir panašiais atvejais“, – nevartok.lt klausė ne kartą prasto maisto kavinėse gavusi Renata.

VMVT pažymi, kad mūsų šalies įstatymais yra garantuota teisė vartotojams įsigyti (gauti) saugius ir tinkamos kokybės patiekalus, pagamintus viešojo maitinimo įmonėse, o taip pat teisė reikalauti ginti pažeistas teises ir reikalauti atlyginti nuostolius.

Todėl vartotojas, gavęs užsakytą patiekalą restorane ar kavinėje, visų pirma turėtų atkreipti dėmesį į jo išvaizdą ir kvapą. Pagamintų patiekalų skonis, kvapas, išvaizda, konsistencija turi būti būdingi patiekalų rūšiai ir jų gamybai naudotoms žaliavoms, be pašalinio kvapo ir skonio priemaišų. Prieš vartojimą įvertinus patiekalą pagal auščiau nurodytus faktorius, tikimybė suvalgyti netinkamą patiekalą bus mažesnė.

Pagal Lietuvos Respublikos Maisto įstatymą, vartotojams turi būti teikiama teisinga informacija apie maistą ir draudžiama klaidinti vartotojus dėl patiekalo charakteristikos, jo prigimties, tapatybės, savybių, sudėties, kiekio, pagaminimo būdo. Todėl valgiaraštyje pateiktoje informacijoje apie patiekalą ar nuotraukoje pavaizduotas patiekalas neturi klaidinti vartotojo.

Kilus pagrįstiems įtarimams, kad patiekalas yra nesaugus ar nekokybiškas, arba neatitinka valgiaraštyje pateiktos informacijos, vartotojai visų pirma pretenzijas turėtų išsakyti įmonės personalui ir:

• reikalauti, kad patiekalas būtų pakeistas į tokį pat tinkamos kokybės kitą patiekalą;

• jei už patiekalą sumokėta prieš jį pateikiant, grąžinti patiekalą pardavėjui ir reikalauti grąžinti sumokėtus pinigus (todėl visuomet pravartu išsaugoti pirkimo čekį ir pasistengti patiekalą grąžinti kaip įmanoma greičiau).

Tačiau jeigu viešojo maitinimo įmonė nevykdo aukščiau nurodytų reikalavimų, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą visą parą veikiančia nemokama telefono linija (8 800) 40 403 arba užpildyti elektroninę skundo formą – anketą.

Pagal teisės aktų reikalavimus, viešojo maitinimo įmonės patiekalus turi gaminti pagal įmonės vadovo patvirtintas receptūras ir technologinius aprašymus, bei privalo vykdyti savikontrolės sistemos (Geros higienos praktikos taisyklių) reikalavimus. Geros higienos praktikos taisyklės viešojo maitinimo įmonėms numato, kad personalas turi nuolat kontroliuoti produktų laikymo, jų tinkamumo vartoti terminų bei patiekalų terminio apdorojimo temperatūrinius rėžimus, laikytis kitų reikalavimų.

„Žinoma, VMVT specialistai taip pat nuolat vykdo viešojo maitinimo įmonių valstybinę kontrolę. Patikrinimų metu vertinama visų gamybos patalpų bendra higienos būklė, savikontrolės sistemos vykdymas, technologijų laikymasis, produktų ir žaliavų kokybė ir atsekamumas, bendrų ir personalo higienos reikalavimų laikymasis. Nuo 2013-11-01 kiekvienos viešojo maitinimo įmonės (kavinės, užkandinės ir restoranų) higienos būklės įvertinimas skelbiamas VMVT interneto svetainėje, adresu http://www.vet.lt/vertinimas. Taip pat įvertinę įmonę, inspektoriai išduoda higienos reikalavimų atitikties vertinimo ženklą, kuris praėjus dienai po viešo paskelbimo datos, turi būti pakabintas ar kitaip pritvirtintas vartotojams gerai matomoje vietoje“, – nevartok.lt pasakojo VMVT Maisto skyriaus vyriausioji specialistė – valstybinė maisto produktų inspektorė Asta Maminskienė.

Kategorija: Maisto produktai | Žymės: , , , ,

Komentarai (1)

  1. bilbao:

    Viską dabar grazinsiu kas nepatiks

Rašyti komentarą

Galite naudoti šias XHTML žymes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>