IKI klaidina pirkėjus: radę paskutinės dienos galiojimo produktų jų nemokamai negausite

„Išgirdau labai įdomią reklamą. Prekybos centras IKI skelbė, kad jie neprekiauja paskutinę dieną galiojančiais produktais. O jeigu tokį rastumėtė, galėtumėte pasiimti nemokamai. Su draugėmis patraukėme į Minsko IKI, kur radome nemažai paskutinę dieną galiojančių produktų. Tačiau niekas jų mums nemokamai neatidavė. Bjaurus melas ir klaidinanti reklama“, – nevartok.lt sakė studentė Kristina.

Nevartok.lt taip pat nuvyko į minėta Minsklo IKI parduotuvę. Ir iš tiesų radome ne vieną paskutinės dienos galiojimo produktą. Susiradome parduotuvės atsakingą asmenį ir paklausėme, kodėl vartotojai apgaudinėjami? „Turėjome labai daug problemų ir ginčų su pirkėjais. Žmonės nesuprato, kokias prekes gali paiimti, o kokių ne. Todėl iškabinome plakatus duonos, konditerijos ir kulinarijos skyriuose. Turbūt marketingo skyrius kažko privėlė, nepagalvoję apie pasekmes“, – nevartok.lt teisinosi IKI administracijos darbuotoja.

Kaip tuomet suprasti IKI reklamą, kurioje aiškiai kalbama, kad vartotojas gali nemokamai pasiimti paskutinės dienos galiojimo prekę?Apie jokia išlygas ar papildomas sąlygas (!!!) reklamoje nekalbama. „Trečioji iš septynių „Iki“ vertybių – šviežumas – mūsų pirkėjams pristatoma dvi savaites rodyta TV reklama ir jau nuo pernai metų lapkričio mėnesio visose „Iki“ parduotuvėse kabančiais plakatais. „Iki“ reklaminio TV klipo, rodyto šių metų birželio 27 – liepos 12 dienomis, tekstas:

Siekiame tapti geriausia maisto prekių parduotuve. Šviežumas mums toks pat svarbus kaip ir jums, todėl neprekiaujame paskutinę dieną galiojančiais produktais, o jei tokį rastumėte, galite pasiimti nemokamai. Trečioji iš septynių IKI vertybių: šviežia + kokybiška = IKI. Ir viskas tuo pasakyta“, – nevartok.lt reklamos tekstą citavo IKI komunikacijos vadovas Valdas Lopeta.

Tad akivaizdu, kad vartotojas reklamoje negirdi apie jokia išlygas ar plakatus, kuriuos jis turėtų susirasti ir specialiai perskaityti. O štai plakatuose jau atsirado išlygos ir papildomi paaiškinimai.

Plakatų tekstas: Šviežia + kokybiška = IKI. Ir viskas tuo pasakyta. Garantuojame šviežumą – mes neparduodame paskutinę dieną galiojančių maisto produktų. Radote tokį? Pasiimkite nemokamai. Taikoma prekėms, galiojančioms ilgiau nei 4 dienas.

Anot Valdo Lopetos, šie dideli „Iki“ šviežumo vertybę komunikuojantys plakatai per visą parduotuvės ilgį ir aukštį virš lentynų, taip pat papildomi A1 dydžio plakatai, pakabinti parduotuvėse virš vadinamųjų šviežių prekių skyrių, kuriose nemažai prekių galioja trumpiau nei 4 dienas – pavyzdžiui, duona, bandelės, žuvis: „pirkėjams, atėjusiems įsigyti šių prekių, plakatai ir juose nurodyta išimtis yra tikrai gerai matomi, o prireikus mūsų salės darbuotojos ar kasininkės taip pat yra pasirengusios suteikti informaciją ir atsakyti į klausimus. Produktai, kurie dažniausia ir galioja 1–2 dienas, yra išimtis dėl to, kad jie apskritai būna švieži tik porą trejetą dienų ir joms praėjus yra tiesiog išimami iš prekybos.

„Atvejų, kai pirkėjai randa mūsų parduotuvėse paskutinę dieną galiojančių produktų, kurių galiojimo laikas yra ilgesnis nei 4 dienas, praktiškai nepasitaiko dėl to, kad nuo 2009 m. juos atiduodame skurstantiems žmonėms, tai padaryti mums padeda „Maisto bankas“. Nebetinkamus vartoti maisto produktus perduodame atliekų tvarkymo įmonėms, kurios jas kompostuoja ar naudoja biodujų gamybai arba gyvūnų šėrimui zoologijos soduose, gyvūnų globos įstaigose ir kita“, – nevartok.lt tikino Valdas Lopeta.

Tačiau akivaizdu, kad IKI reklama klaidina vartotojus: paskutinės dienos galiojimo produktų pasiimti nemokamai niekam nepavyksta ir nepavyks. Už panašias klaidinančias reklamas Konkurencijos taryba yra skyrusi nemažai baudų. Nevartok.lt visą informaciją apie klaidinančią IKI reklamą perduos šiuos klausimus nagrinėjančiai institucijai.

Kategorija: Maisto produktai | Žymės: , , , ,

Komentarai (2)

  1. bronius:

    neapgaves nepragyvensi.

  2. RGB:

    Brangiausia ir sukčiausia parduotuve 🙁

Rašyti komentarą

Galite naudoti šias XHTML žymes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>