Tai ką būtina žinoti apie ryžius

Egzistuoja apie 20 ryžių rūšių ir porūšių. Išskiriamos kelios pagrindinės:

  • Nelukštenti – tai neapdirbti ir nelukštenti ryžiai.
  • Rudieji – nors šie ryžiai išlukštenami, membrana, kuri ir suteikia rudą spalvą, paliekama. Šios rūšies ryžiai laikomi pačiais sveikiausiais, nes turi daug A, B, D ir E vitaminų.
  • Baltieji – tai populiariausia ryžių rūšis, skirstoma į tris porūšius: ilgagrūdžiai – tai cilindro formos, 1 cm ilgio ryžiai, vidutinio ilgumo – jų ilgis siekia 0,6 cm – tai populiariausia ryžių rūšis ir trumpagrūdžiai – jų ilgis viso labo 0,3 cm, todėl yra ovalo formos.

Baltųjų įprastųjų ilgagrūdžių ryžių sudėtyje yra 79,95 proc. angliavandenių. 100 g šių ryžių energinė vertė lygi 365 kcal. Ryžių baltymus sudaro svarbios aminų rūgštys, o riebalus – žmogaus organizmui reikalingos sočiosios ir nesočiosios riebalinės rūgštys. Be to, ryžiuose nėra cholesterino. Ryžių mineralinės medžiagos – tai visas makro- ir mikroelementų kompleksas. Ryžiuose gausu B grupės ir PP vitaminų, tačiau nėra C bei A vitaminų.

Ryžių angliavandeniai, krakmolas ir ląsteliena padeda žmogaus organizmui normaliai funkcionuoti. Krakmolas teikia energijos. Ląsteliena absorbuoja vandenį, dalyvauja maistui judant organizme, todėl ryžiai ypač dera su tais produktais, kuriuose nėra ląstelienos, pavyzdžiui, su mėsa, žuvimi, kiaušiniais, pienu, sūriu.

Perkant ryžius ar kitas kruopas reikėtų atkreipti dėmesį į pakuotę. Pakuotė turi būti nepažeista.
Būtina atkreipti dėmesį į produkto realizacijos terminą.
Pašalinis kvapas ir aruodiniai kenkėjai kruopose gali atsirasti dėl netinkamų produkto laikymo sąlygų ar kitų išorės veiksnių, todėl jas rekomenduojama laikyti induose, tamsioje, sausoje, gerai vėdinamoje vietoje.

Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto informacija

Kategorija: Naudinga žinoti | Žymės: ,

Komentarai (1)

  1. Žiniukas:

    Jeigu jau rašote patarimus, patarinėkite teisingai ir neklaidinkite. „Be to, ryžiuose nėra cholesterino.“ Cholesterolis arba cholesterinas(bet tai yra tik rusicizmas) gaminamas organizme (jis būna dviejų rūšių, – viena iš jų būtina medžiagų apykaitai, o kita – kenksminga). Augalinės kilmės maisto produktuose cholesterolio nėra ir negali būti. Todėl visiškai neverta apie cholesterolį rašyti reklamuojant produktus, tai netgi klaidina skaitytojus. Juokingiausia ką esu matęs – saulėgražų aliejus be cholesterolio. Čia tas pats, kas – saulėgražų aliejus be cukraus.

Rašyti komentarą

Galite naudoti šias XHTML žymes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>