Kuo dažniausiai skundžiasi vartotojai

creativecommons.org

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) 2011 metų I pusmetį užregistravo ir ištyrė 1313 vartotojų skundų, iš jų 436 (33%) pasitvirtino.

VMVT Maisto skyriaus vedėjos Aušros Išarienės teigimu: “ne visi iš jų pasitvirtina. Dažnai skundžiamasi dėl greitai gendančių maisto produktų, kurių tinkamumo vartoti terminas trumpas, pateikia informaciją, kai produkto jau nėra parduotuvėje. Taip pat dažnai vartotojai pateikia ne pilną informaciją, inspektorius negali atsekti maisto produkto, jo partijos“.

Bendras skundų skaičius, lyginant su praėjusių metų I pusmečiu, nežymiai išaugo. Jų skaičius nuo 2009 metų turi tendenciją didėti (2009 m. I pusmetį užregistruota – 991 skundas, 2010 m. I pusmetį – 1200 skundų, 2011 m. I pusmetį – 1313 skundų). VMVT pažymi, kad 2011 metais sumažėjo pagrįstų skundų dėl maisto produktų su pasibaigusiais tinkamumo vartoti terminais ir neteisingo ženklinimo.

2011 m. I pusmetį daugiausiai nusiskundimų gauta dėl maisto produktų kokybės (pakitusių ar nebūdingų juslinių savybių), tokie skundai sudarė 45% visų pagrįstų atvejų (2010 m. I pusmetį – 44 %).
(Pvz.: Vartotojas savo pranešime teigia, kad parduotuvėje tvyro sugedusio maisto kvapas. Tikrinimo metu rasta 13,5 l aromatizuoto gėrimo, kurio tinkamumo vartoti terminas pasibaigęs, sugedusių salierų šaknų, dalies daržovių lentynų paviršiai nehigieniški. Už nustatytus pažeidimus įmonei buvo skirta administracinė nuobauda).

Pranešdami apie nekokybiškus maisto produktus, vartotojai neakcentuoja ar juos pirko su nuolaida. Tačiau pastebi, kad dažnai akcijos taikomos maisto produktams, kurių tinkamumo vartoti terminas jau greit baigsis.

Prekybos centrai sprendžia patys kaip parduoti produktą, kurio tinkamumo vartoti terminas baigiasi. Kad nereikėtų išmesti maisto produktų, jie mažina kainą ir, be abejo, pažymi „akcijos“ ženkleliu, kad atkreiptų pirkėjų dėmesį. Visada svarbu atkreipti dėmėsį į maisto produkto ženklinimo etiketę. Vartotojas turi pats įvertinti ar verta mokėti mažiau už prekę, kurios tinkamumo vartoti terminas besibaigiantis.
(Pvz.: Vartotojas savo pranešime teigia, kad nusipirko pieną su akcija, tačiau, kai parsinešė namo, pastebėjo, kad pieno tinkamumo vartoti terminas galioja tik kelias dienas, o pats pienas buvo surūgęs. Kitą dieną atlikus patikrinimą buvo rastas minėtas pienas, įmonei skirta administracinė nuobauda, sugriežtinta temperatūrinių režimų kontrolė).

Pasak A. Išarienės: „jau kelerius metus pastebime, kad kiekvienais metais tam tikrais mėnesiais gaunama daugiausia skundų, o jų pobūdžio variacija dažnai priklauso ir nuo sezoniškumo. Vasaros mėnesiais per savaitę vidutiniškai gaunami 64 skundai, tuo tarpu kitų metų laikais apie 50. Vasaros laikotarpiu vartotojai ne tik dažniau skundžiasi dėl sugedusių maisto produktų ir jų netinkamų laikymo sąlygų, bet ir dėl pasitaikančių apsinuodijimų minėtais produktais. Tačiau išskirti, kad vasaros metu gauname daugiau skundų dėl tam tikrų populiarių užkandžių (šašlykų, kibinų) negalėtume. Vasaros laikotarpiu vartojai skundžiasi sugedusiais greitai gendančiais maisto produktais, ką įtakoja temperatūrinių režimų neužtikrinimas, dažniau vasaros laikotarpiu vartotojai skundžiasi virškinamojo trakto negalavimais po apsilankymo viešojo maitinimo įstaigose. 2011 metų liepos mėnesį buvo gauta 10 pasitvirtinusių vartotojų skundų dėl apsinuodijimo, maisto kokybės, tai yra daugiau nei kartu sudėjus 2011 metų pirmus 6 mėnesius (2011 m. per I pusmetį buvo gauti 7 pasitvirtinę skundai dėl apsinuodijimų)“.
(Pvz.: Vartotoja informavo, kad 4 žmonės, tame tarpe ir vaikai, apsinuodijo kebabais. Po patikrinimo atsakingas asmuo nubaustas ir sustabdyta ūkio subjekto veikla bei nurodyta tiksliai ir teisingai pildyti visus savikontrolės žurnalus, užtikrinti kebabų mėsos (žaliavos) atsekamumą, suženklinti pusgaminius, sutvarkyti ir išvalyti patalpas, įrengimus, sudaryti sutartį dėl netinkamo maisto tvarkymo).

Primename visiems vartotojams, kad jie turi aiškiai nustatytas teises ir drąsiai gali jomis naudotis. Juk vartotojai yra rinkos varomoji jėga, būtent jų dėka sėkmingai auga konkurencija tarp gamintojų ar paslaugų tiekėjų. Lietuvos gyventojai šiandien turi galimybę rinktis įvairius produktus ar paslaugas, ginti savo teises, siekti, kad būtų atlyginta žala. Žmonių pilietiškumas, aktyvumas ir VMVT vykdoma kontrolė padeda ir toliau ugdyti gamintojų atsakomybę vartotojams.

Vartotojai gali kreiptis į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą internetu http://vmvt.lt/, nemokamu telefonu 8 800 40403 ir į teritorines VMVT, taip pat nevartok.lt.

Kategorija: Naudinga žinoti | Žymės: , ,

Pakomentuok. Būk pirmas!

Rašyti komentarą

Galite naudoti šias XHTML žymes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>